söndag, december 18, 2011

4:e Advent

Lagom till 4: e advent så blev pepparkakshuset klart :)
Mönstret är från Crochetras blogg - garnerna är en blandning av Tilda och Candy. Huset och knutarna är gjorda i dubbelt Tilda garn, men virknål 3, non-stops, fönster och dörr är gjorda i enkelt garn (Candy) med virknål 2,5.

Blev rätt så nöjd med det vilket är bra eftersom jag kommer nog inte att göra om det. Alla dessa non-stop var lite jobbiga att göra (så små!!!).

Sen så verkar jag vara i en period då jag repar upp gamla saker och gör nya saker med garnet istället... gjorde klar en kofta i Nepal-garn under veckan som jag inte blev nöjd med så den 'finns' inte längre....hann dock aldrig ta en bild på den färdiga koftan innan den repades upp. Har inte bestämt mig för vad det ska bli istället.

Nu så har en halsvärmare som jag gjorde förra hösten repats upp, använde den några gånger, men vill inte ha den i år så blir annat av garnet istället.... Så här såg den ut i alla fall - gjord av restgarner från när mamma virkade OS-mössor till hela familjen (eskimo-garn, färgerna gul, blå och vitt). Det rosa är ett lovikka-garn som jag köpte på rea (kommer inte ihåg märket eller färg-numret).

 Lovikka-garnet har blivit en mössa istället - samma mönster som jag gav bort  till min jobbarkompis som jag var Secret Santa för. 'Bollen' är gjord av Eskimo (restgran från alla tofflorna) och blomman grått Lovikka-garn.

Nu ska jag bara komma på vad jag ska göra med det blå och gula garnet som blev över.....

1 kommentar:

  1. Vilket tålamod och virka sådant pepparkakshus...förstår att godiset måste ha varit väldigt småååååå ,-))
    Snygg blev mössan och det är tur att man tar beslutet att repa upp ibland.

    SvaraRadera