söndag, januari 15, 2012

Nånting bra....

är det väl att vara förkyld och var hemma och ta det lugnt.
Men inte mycket :( (håller ni säker med om) Det enda positiva jag kan säga just nu är att man får gjort en hel del virkning och stickning.
Hemlisen som jag nämnde i föregående inlägg hanns klar - det blev även en ytterligare hemlis färdig-gjord under gårdagen. Dessutom så hann jag göra en fuskkrage igår kväll också :)

Dessa garnerna har legat ett bra tag och jag har inte kunnat bestämma mig för vad jag ska göra med dem. Ofta när jag köper ett garn så har jag nån idé om vad det ska bli (även om det i slutändan blir nåt helt annat), men i detta fallet så gillade jag dem så mycket att jag köpte det ändå!
Det är egologiskt alpaca garn från Viking (Eco-Alpaca kallas det) och det är såååååå mjukt och lent mot huden.

Jag la upp 40 maskor på stickor 10 och stickade sen resår-stickning (1 rät och 1 avig) tills garnet tog slut. Efter avmaskingen så sydde jag ihop ändarna med ändtråden med hjälp av ryanål.
Använde dubbelt garn (färg 402 - vitt & färg nr 408 - ljusbrunt).

Hoppades först att det skulle bli en tubhalsduk, men garnet var inte tillräckligt långt. Men tycker faktiskt att det blev bättre så här - behöver ju bara vika den dubbel istället och så ser den helt annorlunda ut (som så bild nr 2)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar