måndag, januari 23, 2012

Present!!


Här kommer en present som min jobbarkompis ska få i födelsedagspresent imorgon. Hon fyller visserligen inte förrän  den 8 februari, men hon vet vad hon kommer att få så behöver inte dra ut på det :) Har ändå slagit in den så hon kan välja att vänta med att öppna den om hon vill.
som sagt så vet hon vad hon ska få eftersom jag för några veckor sa till henne att hon kunde välja vad hon ville ha så skulle jag virka det till henne. Sagt och gjort - nu är det klart!!

Önskelistan bestod av en mössa (mönster från garnstudio) och ett par pulsvärmare med 'hätta'. När det är vinter och man måste ha vantar på sig så är det lite svårt att använda sin smartphone/iphone utan att behöva ta av sig vanten/handsken hela tiden. Nu slipper man det - bara att sticka ut fingret, medans resten av handen hålls varm :)

Jag använde ragssocksgarn som är mjukt och varmt som går att tvätta i tvättmaskinen - det var ett krav från henne. Färgen är Nr 29, tillmössan använde jag virknål 5 och till pulsvärmarna virknål4 ½. Totalt gick det åt 4½ nystan - enligt mönsret till mössan så skulle det behövts 3 nystan, men räckte med två. Nåja, jag kommer nog att kunda använda resterna till nått annat projekt.

Hoppas nu bara hon gillar dem :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar