lördag, augusti 06, 2011

Nästan 18 veckor....

Sen operationen och än så går allt bra. Kilon försvinner, dock i lite långsammare takt än i början, men är väl normalt. Imorse så visade vågen 22,9kg mindre än den gjorde 1 april. Ca 17kg kvar till mitt mål så mer än halvägs nu :) Det kan jag inte klaga på :)

Var på stan idag och hittade en klänning på GinaTricot i storlek 40 som passade!?!?!?! Den var jag ju bara tvungen att köpa. Storleksmässingt så var mitt mål storlek 42 så är dags att revidera det beslutet.... men till vad? Storlek 38? Har ju snart passerat den med om det försätter så här.....

Det går bra med mat och dryck (gott med kolsyrat vatten!). Känns som att jag provat det mesta och till 90% kan jag äta vanlig mat. Har ju dock inte testat alkohol än....bestämde mig innan op att det första året skulle bli ett 'vitt' år, så det kan bli intressant att se hur det går.....

På stick-& virkningsfronten (ja, jag stickar fortfarande) så går det framåt med.
Gjorde en sommarmössa igår att kunna ha dagar när jag inte känner för att visa hur tunnhårig jag har blivit pga viktminskningen. Jag som normalt inte är så förtjust i att ha på mig just mössa.....men den blev rätt bra ändå tycker jag.

Mönstret är från garnstudio.se och jag använde knappt 2 1/2 nystan av garnet jag köpte från Turkiet i våras.

2 kommentarer:

  1. Vilken fin hatt/mössa...och vad superbra att operationen fungerade!

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Hatten/mössan är lite retro - men gillar den.

    Ja, jag har inte ångrat op en enda gång :)

    SvaraRadera