torsdag, maj 10, 2012

Tänk så det kan bli..


Det var ju det här med mig och mössor....men till mitt försvar denna gången så var det med avsikt som jag gjorde dessa eftersom jag vet att jag kommer att använda dem i sommar :)
Har virkat/stickat två baskers att ha i sommar efter ha varit på gymmet (man det ju så fin ut i håret då eller hur?)

Båda är gjorda enligt samma mönster - virkade först en mormorsruta med fem hörn coh plockade sen upp maskor och stickade på rundstickor till önskad storlek. Maskade av och avslutade med att virka några varv med fasta maskor för att få mer stadga i kanten.
Det blåa är gjord av garnet som köptes från Turkiet förra året (finns kvar en hel del där) - tror det är en blandning av bomull och lin (står inget på bandet, men ett bra garn för sommar-saker).
Nr 2 är gjord av ett melerat bomulls-garn (fanns inget band med när jag köpte det, men väldigt likt Drops Paris). Använde virknål 4, 5 och 3½ samt rundstickor nr 4.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar