lördag, mars 30, 2013

Sjalar så det står härliga till!

Jag gick igenom min korg med pågående projekt härom dagen och då märkte jag hur många sjalar som jag håller på med just nu.....trodde inte det var så många faktiskt - undrar hur jag lyckades med det?   
så här kommer en lång lista med dem alla:

Sjal 1 - stickas på rundstickor 6 med minicrisp-garn i färg nr 108. (vanlig trekants sjal, ökas med om slag i början och slutet vartannat varv)

 


Sjal 2 - Stickades för på rundstickor 4 och sen en virkad kant med virknål 3½ - garnet heter Cheope, färgnr 016.
 


Sjal 3 - stickad på stickor 12, rätstickning med ökning i början på varje varv. Inget namn på garnet, men det är 20% ull och 80% polyamid, så verkligen mjukt och 'gossigt' garn. Nästan klar, men måste fästa trådarna också.
 


Sjal 4 - Ananassjal virkad med virknål 3 i vitt akrylgarn - kan inte hitta bandet så vet inte märket, men tror jag köpte det på Åhlens för nåt år sen. Den är också nästan klar, men måste fästa trådarna.
 


Sjal 5 - Wingspan som jag gått och tänkt på att göra ett bra tag, men trodde att mönstret skulle vara svårt. Det är det inte alls så jag är glad att jag hade fel 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar