måndag, mars 09, 2015

Flerfärgsstickning!

I söndags var jag i Borås på ett stick-event och temat var flerfärgsstickning med lyfta maskor. Det hölls även workshop om just flerfärgsstickning med lyfta maskor.
Jag passade på att gå på ett av dem och lärde mig tekniken - det var lättare än jag trodde (särskilt nu när man "knäckt koden" så att säga.

De som höll i workshoparna var Lotta Bengtsson och Madelaine Jansson och de har gemensamt skrivit en bok om just detta samt har en gemensam blogg.

Jag kunde inte låta bli utan köpte boken och nu har jag stickat provlappar med några av  mönstren. Ett bra sätt att lära mig tekniken ordentligt samtidigt som jag blir av med lite restgarner!
Tänkte sy ihop lapparna sen så att katterna får en ny filt att ligga på vid deras favorit-platser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar