måndag, augusti 14, 2017

Min Dreambirdsjal

Nu är min alldeles egna dreambird-sjal klar och den tycker jag blev jättesnygg 👍😊

Det blev totalt 18 fjädrar sen tog nystanet med Fame Trend (färgnr 671) slut så så längre än så blir den inte. Men den räcker ju ändå lite mer än två varv runt axlarna så jag är nöjd. Det vita garnet är ett garn jag köpt på Stoff och Still (märket kallas Timeless och består av 70% akryl+ 30% Mohair).  Till sjalen gick det åt 2 nystan + 20gr av det tredje nystanet. Så nu har jag ca 1½ nystan kvar av dem - får fundera på vad de ska användas till. Men det är ju ett roligt bekymmer.
Stickorna jag använde var nr 5.



2 kommentarer:

  1. Den är verkligen jättefin. Jag funderar på om inte det är ett bra mönster när man färgar garn själv och det blir en massa olika snuttar av olika färger. Bra tanke iallafall. Får se om jag gör slag i sak.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ann-Sofie,
      Ja det är ett perfekt mönster för att bli av med restgarner i olika färger 😀

      Radera