söndag, oktober 02, 2011

Oj då...det trodde jag inte....


Jag bestämde mig för att ta bilder och uppdatera bloggen med alla mina pågående projekt - det var visst några fler än jag trodde.....

Först ut så är sjalen som jag nämnde i tidigare inlägg - bilden ville inte hänga med när jag laddade upp den från Iphone :(. Gör den som sagt i Delight-garn, men har brutit av med ett 1 trådigt garn från Järbo (100% ull Gästrike) - kommer nog att göra fransarna i det garnet med,

Nästa projekt är Knappsjalen - färdig-stickad nu, men ska bara fästa trådarna och sy fast knapparna.


Nr 3 är Stickning igen. Använder Eskimå-garnet som jag köpte i Stockholm (fick kompletera med att köpa ytterligare några nystan då det inte skulle räcka med endast 2 st i det melerade).

Med projekt nr 4 så är vi tillbaka till virkningen igen. Nu ska det bli vantar av garnet som jag vann genom Tassar Och Stickors utlottning i maj.

 Sen håller jag ju även på med koftan som inte är klar än (inte ens kommit halvägs med den - men den blir nog klar så småningom)...

För att vara  på den säkra sidan att jag verkligen inte hade fler saker på gång så letade jag igenom mina garngömmor - gissa tre gånger vad jag då hittade???

Jo - ett virk-projekt som jag hade glömt bort.....Jag är osäker på om det kommer att bli en sjal eller pläd när den är klar, vi får se helt enkelt. Detta har legat sen i vintras, så kanske dags att få ändan ur och få den klar i alla fall.


Det blev 6 stycken totalt, jag som försöker att inte ha mer än max 3 på samtidigt fattar inte riktigt hur jag lyckades med detta konstsycket - hur många brukar ni har på g samtidigt?







2 kommentarer:

  1. Oj vad du stickar och virkar. Nu gäller det bara att göra färdigt allt. Ser framemot detta. Kram Hoffmansdesign

    SvaraRadera
  2. Tack! Jo, jag hoppas kunna bli klar med dem under oktober så jag kan sätta igång med alla andra projekt som jag funderar på :) på

    SvaraRadera