lördag, februari 04, 2012

Tja, vad har jag haft för mig...

under veckan som gått??
Jobbat fram till kl 22 hela vecka är det första svaret, men det har även självklart blivit en del virkning samt stickning med.

Först och främst så har jag äntligen gjort klart sjalen som legat halvfärdig sen i somras. Gjord i Delight-garn färg 12 och med några varv i 1 trådigt garn från Järbo (100% ull Gästrike) mitt i (den röda randen bestående av 3 rader) färgnr 9124 med virknål 4.

Har inte bestämt mig ännu för om det ska bli en 'hemma'-sjal eller om jag ska ha den som halsduks-sjal (i så fall så blir det tofsar på den). Men den är lite för tunn att ha utomhus nu så har ett tag till att fundera på detta.
Snygg blev den i alla fall tycker jag.




Men jag har haft annat för mig under veckan också - dock har det repats upp och gjorts om flera gånger innan jag kom underfund med hur man skulle få mönstret att gå ihop. Jag försöker nämligen  lära mig Näverstickning.
Gjorde en provbit på några rutor och istället för att bara låta provlappen ligga så bestämde jag mig för att göra den till en mössa :)

Jag planerar att göra en pläd/sjal av mina restgarner i näverstickning - ett nytt evighetsprojekt med andra ord.



2 kommentarer:

  1. Grattis du vann min tävling i samarbete med Design By Malin! Maila din adress och önskemål om stil och färger på ditt armband till Malin (malin.anderssonn@gmail.com)

    SvaraRadera
  2. Wow, verkligen jättefin!!
    Helena

    SvaraRadera