tisdag, april 17, 2012

Hexagonkofta

Tiden går fort och ingen uppdatering på bloggen, men så blir det när man är bortrest en vecka. Det har blivit en hel del virkande i alla fall.

I januari så fick jag veta att en av mina arbetskollegor var gravid och ska få barn nu till sommaren. Då var jag ju bara tvungen att virka en hexagonkofta :)
Har sett dem på nätet och gärna velat göra en, men har inte haft någon att ge den till så det har inte varit någon ide.Men det har jag nu och nu är den klar :)

Den är gjord i dubbelt garn med virknål 3.5. Det ljusturkosa är ett kabeltvinnat bomullsgarn som jag köpt på Tradera bara en vecka innan jag fick veta om graviditeten och hade inga bestämda planer för, så det passade perfekt (2 härvor av olika färger till 42kr ink frakt så det var ett bra köp tyckte jag :))
Det vita garnet är Bianca färg 1100 (2 nystan av detta gick åt).

Tänkte göra två stycken, men det turkosa garnet räckte inte till så kofta nr 2 blir en stickad kofta med svart bianca garn istället. Bilder kommer upp på bloggen när den är klar.





1 kommentar: