lördag, april 21, 2012

Vad är det med mig och mössor..........

Ibland undrar jag varifrån jag fått det här med att göra en massa mössor ifrån.....jag använder dem inte ofta själv så kan nån förklara det för mig?????

Nu blev den en till helt plötsligt.....inte var det planerat heller, men gjorde en provstickningsbit i näverstickning och visste inte vad jag skulle göra med den. Jag tycker inte om att ha en massa provlappar liggandes hemma. Men så kom jag på att jag ju kunde virka ihop kortändarna och så blev det en mössa :)



Garnet är från Järbo - Fanasti färg nr 60151 använde stickor nr 3,5 & virknål 4.

2 kommentarer:

  1. Fin mössa!
    Men oj vad jag kände igen det där, jag har massor med mössor, fler än jag möjligtvis kan slita ut under hela min levnad.
    Jag tror jag ska slå mig på sockstickningen igen, de slits ju faktiskt ut! :-)

    SvaraRadera
  2. Hej! Den här underbara mössan skulle jag vilja att du gör åt mig! Som jag sade i telefon tidigare idag lör 8 dec behöver jag numera - av kända skäl - många mössor. Om du inte har precis motsvarande garnrer kvar, så går det bra med liknande (bara det blir blå färger så är det ok förstås...) Självklart betalar jag för dina utlägg. Bekräfta gärna att du fått detta medelande. Kramar -Titti

    SvaraRadera