söndag, juli 01, 2012

Det var ju det här med tofflor...

Varför gör jag nya hela tiden?

Den senaste veckan har det blivit två olika par - ett att ha hemma eftersom jag redan lyckats slita ut mina vår-tofflor och ett par att ha på jobbet. Vi bytte kontor under veckan och nu med en heltäckningsmatta på golvet så är det förbud med utomhusskorna på, då måste jag ju ha ett par dagar då det inte är så varmt, eller hur?
Så jag har bra ursäkter i alla fall  :)

Par nr 1:
att ha hemma - gjorda av Raggsocksgarn, färg nr 03 och med virknål 4.
Par nr 2:
Jobb-tofflorna. Gjorda i ett ganska grovt akrylgarn som jag köpte på tradera i vintras. Märket heter Tapis Pingouin, färg nr 4 (mörk senapsgul) och mörk 'militär-grön' (står inget färg nr på bandet). Använde virknål 8 men hade nästan kunnat använda nr 9 eller 10 utan problem (så tjockt är garnet).


1 kommentar:

  1. Tofflor kan man inte ha för många! Jag gör många sockor men det är egentligen förtäckt toffelstickning! Skönt att kunna ha på jobbet!

    SvaraRadera