lördag, juli 21, 2012

Semester och Sommar!


Då blir det inte mycket uppdaterande på bloggen, men så klart så virkas och stickas det ändå :)

Jag har gjort en liten sommarbolero till - kan ju inte ha på mig samma hela tiden utan måste ju variera heller hur?
Denna är gjord i Flox-garn fråm Marks & Kattens med virknål 3½, färg nr 1757. Modellen kommer från virkpias blogg och mönstret på 'längan' från Fru Albertssons blogg. Gjorde en kant med solfjädersmönster med dubbelstolpar runt om.

 

Sen var det ju det här med stickningen....jag förvånar mig själv att jag faktiskt fortfarande stickar och funderar på fler framtida stickprojekt....
Men om det ska bli mer stickat i framtiden så kanske det ska bli något annat än bara att sticka rät-eller slätstickning? Sånt blir ju lite tråktigt i längden. Så jag har letat på nätet och hittade några olika bra stick-skolor för at lära mig olika tekniker. Nedan är en provlapp där jag testade några olika tekniker - hur många kan ni se?


 Nästa vecka ska jag resa bort och då behöver jag något enkelt att hålla på med på resan. Men det måste vara ett lätt mönster som man kan avbryta närsom och på börja utan att behöva räkna efter var man är någonstans så det blir en sjal enligt ett mönster från Deisy Design. Perfekt sommar mönster :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar