söndag, september 16, 2012

Projekt Tömma Garn-lager

.....är nu på gång och första alstret är klart :)

Det är gjort av ett nystan som jag fick av mamma för ca 2 år sen (tiden går fort ibland). Jag virkade en mössa till mig då, men hela nystanet gick inte åt och sen har det bara legat i lådan utan att jag kunde bestämma mig för vad det skulle bli. Men nu har jag fått ändan ur och stickat en halsduk enligt det mönster som kom med garnet. Eftersom det inte är mitt mönster så tänker jag inte skriva ut det här, men det var verkligen lättgjort. Halsduken hann jag sticka på en kväll - kommer nog att bli fler halsdukar gjorda efter detta mönster.

Garnet heter Golden Silver (det står faktiskt så på bandet) och är från Svarta Fåret. består av 44% ull, 44 % akryl och 12 % metall. Jepp - jag skrev inte fel, det ska vara metall. Jag tog en närbild på halsduken så man kan se guld- och silvertrådarna som löper igenom hela (de syns inte så bra på första bilden) och det är jättesnyggt i verkligheten. Blir sugen på att behålla den själv, men jag föredrar att ha längre halsdukar så denna kommer nog att bli en julklapp vad det lider.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar