torsdag, januari 10, 2013

Pannband

Ett litet snabbprojekt blev det ikväll  

Ett pannband i ull (Samo-garn, färgnr 802) blev det för att hålla öronen varma. Jag har en förkylning som inte riktigt vill släppa taget och förra året åkte jag på en öroninflammation med brusen trumhinna och vill inte råka ut för det i år, så denna blev perfekt för mig.

Mönstret hittade jag på efterhand (man får gärna 'låna det', men länka tillbaka till min blogg och skriv en kommentar till mig så blir jag glad:

  • Lägg upp 12 maskor på stickor 7
  • Första maskan på varje varv lyfts upp (blir en kantmaska)
  • Sticka resår (1 rm, 1 am) resten av varvet
  • Sticka till önskad längd och sy ihop ändarna
  • Virka halvstolpar längs med kantern med virknål 6 - fäst trådar
Klart och är ett minne blott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar