söndag, oktober 27, 2013

Topp i somras


Nu så håller jag på med lite olika presenter/julklappar (är det tänkt iaf) så då går det inte riktigt att lägga upp detta här på bloggen än. Man vill ju inte förstöra överraskningen i förväg heller hur?
Men jag stickade/virkade en topp i somras som jag blev väldigt nöjd med och fått flera komplimanger för   . Jag gjorde den på frihand allt eftersom och skrev inte ner hur jag gjorde (det verkar vara ett återkommande tema med mig...) så den är verkligen unik. Men inte särskilt svår att klura ut mönstret på om jag skulle vilja göra en liknande.

Jag började med att sticka på stickor 12 /uppifrån och ner), nederdelen är virkad med virknål 7. Garnet köpte jag på tradera i våras - är av märket Colorado (100% bomull, väldigt likt Drops Paris) och färgnr 9050.

   


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar