söndag, november 09, 2014

Lite reflektion.....



Den 4 april 2011 så gjorde jag en Gastric Bypass operation och jag kan inte låta bli att tänka tillbaka på hur den förändrade mitt liv. Jag har gått ner över 40 kg, drastiskt minskat risken att få diabetes, artros mm. Jag har lättare att röra mig (och behöver inte hålla andan när jag ska böja mig ner och knyta skosnörena t ex), kan köpa kläder i storlek 40-42 eller medium och de passar!
Det enda jag ångrar är att jag inte gjorde den ännu tidigare :)

27 augusti i år så opererade jag bort överflödshuden på magen då den dels var i vägen jämt och ständigt samt att det gjorde att jag inte mådde bra psykiskt över att se den varje dag.

Jag gjorde lite bildkollage för att kunna se hur det har gått med viktnedgången under åren. Första bilden är tagen 1 månad innan min Gastic Bypass - snacka om skillnad mellan den och de sista bilderna (idag).


Och så här ser jag ut idag - har fortfarande gördeln på mig under kläderna men jag är så nöjd och glad över resultatet. Det är så här jag ville se ut - inte supersmal men är normalstorlek och kurvig!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar