lördag, november 29, 2014

Nu e det jul igen!

Idag har jag julpyntat och
gjort både lemon curd och fikonmarmelad.

Jag gillar ju även att baka (varför behövde jag göra en gastric bypass måntro). Så det kommer att dyka upp lite inlägg om det emellanåt. Jag kan ju dock inte äta upp allt jag bakar själv så mina jobbarkompisar brukar bli glada när jag bakat eftersom det brukar vara dem som får något extra gott att äta!

Men missarna var nyfikna och fundersamma på det här med julpynt och tomtar- det skulle undersökas noga....särskilt Betsy skulle nosa på precis allt!
Undrar hur det kommer att bli nästa vecka när granen ska fram....

Här kommer några bilder på resultatet - mamma har målat porslinstomtarna, syrran har tovat de andra tomtarna och jag har broderat dukarna........ det här med handarbete ligger allt i släkten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar