söndag, december 28, 2014

Mössa/Beanie

Den här mössan blev klar precis innan jul och först funderade jag på att ge i julklapp men sen bestämde jag mig för att behålla den själv. Det var faktiskt dags för en ny mössa till mig själv - hade inte gjort någon innan i år så nu var det dags.

Garnet vann jag i en utlottning för några år sen, men inte kunnat bestämma mig för vad det skulle bli. Men det blev i slutändan en mycket snygg mössa om jag får säga det själv.

Mönstret är detsamma som julklappsmössan men nu la jag upp 70 maskor med stickor 8 då det är lite tjockare garn. Sen stickade jag runt på rundstickor tills garnet tog slut. För minskningsvarven så bytte jag till strumpstickor storlek 7.

Blomman virkade jag efter detta mönster, men gjorde ett extra varv för att få den lite större/fylligare. Den fäster jag med en säkerhetsnål så kan ta bort eller flytta den om jag så önskar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar