onsdag, december 17, 2014

Secret Santa!

Igår så var det dags för Secret Santa på jobbet. Det är en tradition som vi har - dra en lapp med ett namn på och så ska man köpa en julklapp till den personen för ca 100kr. Sen är det utdelning och alla får var sin present, men man ska inte veta innan vem det är som dragit vems namn.
Så det är alltid en överraskning och alla är lika nyfikna på vem som har vem och vad man kommer att få.
I år så fick jag en tjej (fått flera killar på rad de tidigare åren) så det blev jag glad över.

Jag drog namnet på en av våra Sales Managers och hon fick en halsduk som jag stickat i garnet Mitzy (2 nystan gick åt) med stickor 10. Det är ett köpt mönster så tänker inte lägga ut det här.

Sen gjorde jag även tryffel med whiskeysmak (receptet kommer härifrån)- det finns en historia bakom det här och det skulle vara något med whiskeysmak. Planen var fudge, men efter 2 misslyckade omgångar så blev det tryffel. Choklad är ju alltid gott!


P.S. Mottagaren intygade ganska omgående att tryffeln var mycket god och lyckad!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar