måndag, juli 20, 2015

Titta vad jag hittade! Monteringspåsen del 1.

Jag gick igenom gömmorna och då hittade jag några saker som nästan var helt klara - lite trådar att fästa och lite montering kvar på en kofta. Så då tänkte jag att jag måste göra klart dem utan mer dröjsmål. Sagt och gjort så nu är de klara!

Först ut är en kofta som äntligen är klar (ena armen skulle bara fästas). Garnet och mönstret köpte jag på Hantverksmässan i Båstad för några år sen. Den är jättefin men var ett h-e att sticka.

Mönsterbeskrivningen för framstyckena passade inte ihop med resten - tror jag repade upp och gjorde om minst 10 ggr innan jag gjorde en egen variant. Resultatet blev bra i alla fall.

Funderar på om jag ska sätta nån knapp i den men har inte bestämt mig än.


 







 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar