måndag, mars 12, 2012

Pågående projekt denna veckan

En liten snabb uppdatering med vad jag kommer att hålla med i veckan som kommer.

Först ut är min nya buss-stickning. 
Testar att sticka rutmönster - tänkte att det skulle bli en sommarbolero med virkad kant runt. 
  
Äntligen så hittade jag en beskrivning på näverstickning som jag fattade!!! Sökte mycket på nätet men hittade ingen som jag tyckte var bra eller blev klok på hur man skulle göra. 
Sticka på landet har lagt upp en bra beskrivning med bilder, men med hennes mönster stickar man ihop den och den blir rund och det ville inte jag ha....jag ville ha med en rak kant men med rutorna på snedden ändå. Till slut så hittade jag en instruktionsvideo på garnstudio så nu är det på g:) http://www.garnstudio.com/lang/se/video.php?id=110&sort=2&thumbnails=on

Detta är ett evighetsarbete eftersom jag tänkt att alla mina restgarner ska användas till denna. De tar ju aldrig slut heller :)
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar