måndag, mars 05, 2012

Vår-tofflor

Ojdå vad hände?? Hur kunde det gå nästan en vecka utan ett inlägg...
Trodde att fler saker skulle bli gjorda nu när koftan var färdigstickad, men inte.
Dock har jag gjort ett par tofflor till mig själv under helgen (ja jag vet - ännu ett par), men denna gången är de gjorda i lite tunnare akrylgarn så de går att ha nu under våren utan att det blir alltför varmt om fötterna (när det är för varm så får jag spader - tål det inte).

Garnet är från Marks & Kattens - "Carolina" färg nr 863, med virknål 3½. Köpte två nystan och tänkte att det skulle räcka utan problem, men då jag virkade dem i dubbelt garn så räckte det inte till riktigt ändå :( ....men som tur är så hade jag ju kvar ett nystan grått raggsockgarn sen presenten som kom till användning nu. Så det löste sig i slut ändan.

Mönstret är en blandning av två olika från Garnstudio.se - jag började enligt mönster 1 & halvvägs igenom så gjorde jag enligt mönster 2.
Med lite formgummi undertill som halkskydd så blev de alldeles perfekta :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar