torsdag, januari 08, 2015

Halsduk

Denna stickade jag i december och tanken var att den eventuellt skulle blivit en julklapp. Men så blev det inte detta året. Dock kan det hända att den blir en present eller så längre fram. Avsikten var i alla fall från början att jag inte själv skulle ha den, passar nog bäst till en man/kille med tanke på färgen. Jag tycker den blev snygg i alla fall.
Garnet heter Mitzy  (100% akryl) färgnr 109 (mörkgrå). Med stickor 10 så la jag upp 23 maskor. Började med två varv rätstickning och sen stickade jag moss-stickning till önskad längd (eller tills garnet tog slut), avslutade med två varv rätstickning innan jag maskade av (ganska hårt). Hade två nystan som båda gick åt och efter avmaskningen så gick den två varv runt halsen på mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar