söndag, januari 11, 2015

KAL Kofta del 7 - Knäppkanter & knappar

Nu så börjar jag komma ikapp med koftan - nederdelen är klar och jag har gjort knapp-kanterna samt sytt i knapparna. Jag har inte missat del 6 (armarna) men gjorde del 7 före den.
När jag provade den så insåg jag att den är lite större än jag ville ha den samt hade velat att den nog gick in mer i midjan, men jag tänker inte repa upp och börja om nu när den nästan är klar.
Men kanske kan komma på något sätt att få den lite mer figurnära, får se hur det går.....



2 kommentarer:

  1. Himla snygg detalj med de sneda ränderna! Jag började också med knäppkanterna innan ärmarna men fick repa upp dem och surade ur så nu stickar jag ärmar i alla fall, haha.
    /Garnfröken.

    SvaraRadera
  2. Tack :)
    Det blev en liten roligare detalj med ränderna - jag verkar oförmögen att följa mönster t.o.m mitt eget då koftan som den är nu avviker en del från den ursprungliga skissen.....



    SvaraRadera